Večery v karanténe nie je nutné tráviť len v spoločnosti Netflixu, HBO GO či káblovej televízie. Slovenským fanúšikom filmu tento mesiac pribudla ďalšia možnosť, ktorou je balík šiestich filmov z dielne slovenských študentov.
Magic Moments (réžia: Martina Buchelová, 2016)
Martina Buchelová sa so svojím bakalárskym filmom dostala až na Medzinárodný filmový festival do Toronta. Hlavnými postavami polhodinového filmu sú citlivá tínedžerka a jej malá sestra, ktoré trávia kvôli náročnému povolaniu rodičov veľa času osamote. Musia sa preto spoľahnúť jedna na druhú v dobrom, i v zlom. Nie je to vždy jednoduché.
Atlantída, 2003 (réžia: Michal Blaško, 2017)
Mladý ukrajinský pár plánuje útek do Nemecka. Píše sa rok 2003, Slovensko sa stane súčasťou Schengenu až o štyri roky. Slovensko-ukrajinská hranica patrí pašerákom a obchodníkom s bielym mäsom. Martin s Denisou zatiaľ netušia, aké nástrahy na nich čakajú. Majú len jeden druhého, ale obaja sú pre splnenie svojho sna ochotní obetovať veľa. Film Michala Blaška vybrali z celosvetovej konkurencie do sekcie Cinéfondation prestížneho festivalu v Cannes.
Výlet (réžia: Daniel Rihák, 2018)
Mladá žena ide na výlet so svojím priateľom – na Štrbskom plese je krásne a člnkovanie predsa nemôže uškodiť. To však netuší, že jej priateľ už vie o jej milencovi. Film sa dostal do užšieho výberu študentských filmov cien British Academy Film Awards (BAFTA).
Pura Vida (réžia: Martin Gonda, 2018)
Ekonomická kríza prekračuje prahy domácností v hladovej doline a ľudia prichádzajú o prácu. Dvaja dospievajúci bratia sa búria proti svojmu otcovi, továrenskému predákovi, ktorý sa stáva terčom hnevu frustrovanej komunity. Režisér Martin Gonda sa dostal do Cannes s príbehom z východného Slovenska.
Betónová doba (réžia: Lucia Kašová, 2018)
Bratislava, symfónia veľkomesta. Experimentálny dokument Lucie Kašovej ukazuje Bratislavu v najrôznejších podobách. Mesto na Dunaji, jeho minulosť, súčasnosť, stavby a stroje.
Poetika Anima (réžia: Kriss Sagan, 2018)
Príbeh o žene, ktorá transformuje svoju úzkosť v tekutom časopriestore. Menovkyňa najznámejšieho slovenského cyklistu nakrútila svoj film podľa vlastných básní a denníkových záznamov.
TEXT: Redakcia
FOTOGRAFIE: Unsplash